AMD FSR 3.1 güncellemesiyle birçok iyileştirme getirdi. FSR 3.1 daha iyi görüntü kalitesi vadediyor. Önceki sürüm ile karşılaştırıldığında görüntü hareketsiz durumdayken daha az titriyor ve hareket halindeyken de artık gölgelenme benzeri durumların yaşanmasının önüne geçiyor. Geliştirilmiş yapısı sayesinde daha net ve keskin görüntüler sunuyor. Böylece oyun oynarken daha keyifli bir deneyim sunuyor. Bununla beraber AMD FSR 3.1 ile performanstan da ödün vermiyor. Yüksek kare hızlarını görüntü akışını mümkün hale getirerek oyuncular için farklı bir tecrübe sunuyor. AMD FSR 3.1 teknolojisi sayesinde yüksek çözünürlükteki oyunların keyfini çıkarabilir, yüksek kare hızlarında akıcı tepkiler verebilir ve sisteminizi zorlamadan rahatlıkla oyun oynamaya başlayabilirsiniz.
Tam olarak AMD FSR 3.1 nedir? diye merak ediyorsanız yapay zeka destekli bir görüntü iyileştirme teknolojisi olduğunu bilmelisiniz. AMD’nin Fluid Motion Frames ismini verdiği optik akış teknolojisinin iyileştirilmiş bir versiyonu olan FSR 3.1, geliştiricilerden oyunculara kadar geniş bir kitleye hitap ediyor. FSR teknolojisi nedir sorusuna genel olarak görüntü kalitesini yükseltebilen ve kare hızlarını dolaylı olarak artırabilen bir yazılım şeklinde yanıt verilebilir. FSR 3 ise AMD’nin oyunlarda görüntü kalitesini ve performansı artırmak için geliştirdiği yeni teknolojisi. FSR 2’nin sağlam temelleri üzerine inşa edilen teknoloji, kare hızlarını algoritmalarla yeniden üreterek daha hızlı ve etkileyici bir deneyim sunmayı başarıyor.
AMD FSR nedir diye merak edenlere genel olarak görsel performansı artıran bir teknolojidir şeklinde yanıt verilebilir. FSR teknolojisi ilk önce oyun motorunda belirli aralıklarla gerçek kareler yakalar. Ardından bu kareleri gelişmiş algoritmalardan geçirir. Algoritmalar, karelerdeki renk, geometri ya da doku gibi bilgileri analiz ederek yeni kareler oluşturmak için kendine temel alır. Ardından analiz edilen bilgiler göz önünde bulundurularak yeni kareler oluşturulur. FSR 3 teknolojisi yeni oluşturulan görüntüleri optimize ederek renk ve doğruluğunu artırır. Böylece daha keskin görüntüler elde edilirken oyun deneyimi de daha akıcı hale gelir.
FSR nedir sorusuna AMD’nin çözünürlüğü dinamik olarak değiştirebilen ve kare hızlarındaki boşluğu doldurabilen özel bir çözümü şeklinde yanıt verilebilir. Yeni sürümde daha az titreme, ayrıntıların korunması ve görsel hataların azaltılması gibi geliştirmeler bulunuyor. Ayrıca FSR’nin diğer teknolojilerle uyumluluğu artırılarak daha geniş bir alanda kullanılabilmesi hedefleniyor. Vulkan ve Xbok kitleri ile uyumlu olacak şekilde tasarlandığı için geliştiricilere daha kolay hata ayıklama imkânı sağlarken gelecekteki sürümlerle de daha uyumlu hale gelmesi sağlanıyor. Ayrıca yeni FidelityFX API, geliştiricilere daha fazla kontrol ve esneklik sunuyor. AMD FSR 3.1 teknolojisi sunduğu özelliklerle oyun grafikleri alanında öne çıkmaya ve oyunculara daha iyi bir performans sunmaya devam ediyor.
FSR 3.1 teknolojisi oyun dünyasına heyecan verici yeni özellikler kazandırıyor. FSR 3.1’in Nvidia DLSS gibi gibi teknolojilerle birleştirilerek FPS artışı sağlayabileceği düşüncesi hakim olsa da daha bu konuyla ilgili net bir cevap şirketten gelmedi. Yine de AMD FSR 3.1’de Vulkan, Xbox oyun geliştirme kiti desteği ve FidelityFX API, desteklenen oyun ve platformlarda performans artışları elde edilmesine yardımcı olabilir. AMD, sunduğu yeni teknolojinin görüntü kalitesindeki iyileştirmeleri fark edilir derecede artıracağını söylüyor. Nesnelerin titremesini ya da parıldamasını içeren geçici stabilite özelliği sayesinde görüntülerin daha etkileyici hale geleceğini söylüyor. FSR 3.1 ise 2024 yılının ikinci çeyreğinde çıkarılacak. Çıkışıyla beraber oyun dünyasında büyük bir etki yaratması bekleniyor.